יוצאים בגאון אל הקרב: המעוז הגדול האחרון של חמאס עומד להידרס

ושוב שכנים, מכרים ובני משפחה אורזים את מיטלטליהם, עולים על נשק ומדים, משאירים מאחור בחג אישה וילדים, ושמים פעמיהם אל החזית • והם נחושים יותר מרוב מנהיגיהם • אחרי דחיות רבות, נראה שהפעם מגיע הדבר האמיתי

חיילים בעזה . צילום: אורן כהן

ושוב שכנים, מכרים ובני משפחה אורזים את מיטלטליהם, עולים על נשק ומדים, משאירים מאחור בחג אישה וילדים, ושמים פעמיהם אל החזית.

הם כבר היו שם פעם אחת, והם יודעים באופן הכי מוחשי מה מצפה להם בפעם השנייה. הם שמים את נפשם בכפם, ויוצאים להגן על כולנו - על הצעירים מהם, ועל הבוגרים מהם, על מי שטרם נולדו ועל מי שכבר מתו, על זכות היהודים "לִהְיוֹת עַם חָפְשִׁי בְּאַרְצֵנוּ אֶרֶץ צִיּוֹן וִיְרוּשָׁלַיִם".

תיעוד מפעילות לוחמי המילואים במלחמה | דובר צה"ל

הם נחושים יותר מרוב מנהיגיהם, ואמיצים יותר מרוב המלהגים על אודותם באולפנים. והם יודעים שהמוני העם מאחוריהם - גם אם זה לא בא לידי ביטוי ברשתות החברתיות. ובעיקר הם נחושים למחוץ את האויב, לרסק אותו עד דק ולהשיב לעם הזה את ביטחונו, את זכויותיו ואת חטופיו.

מפעמת בהם רוח שמשון, "זָכְרֵנִי נָא וְחַזְּקֵנִי נָא אַךְ הַפַּעַם הַזֶּה הָאֱ-לֹהִים וְאִנָּקְמָה נְקַם אַחַת מִשְּׁתֵי עֵינַי מִפְּלִשְׁתִּים". לא נקמה לשמה הם חלילה מבקשים, אלא מעשה שיצרוב לדורות בזיכרון אויבינו את מחיר הטבח של אנשינו, אונס בנותינו, רצח זקנינו, חטיפת נערינו. חצי השנה שחלפה, השתוללות האנרכיסטים בניו יורק, וכתבות בתקשורת הבינלאומית לא ירתיעו אותם. ביטחון ישראל ספג מכה ואותו הם יוצאים להשיב.

תקיפת חיל האוויר ברפיח (ארכיון), צילום: רויטרס

אחרי דחיות רבות, נראה שהפעם מגיע הדבר האמיתי. כלומר, המעוז הגדול האחרון של חמאס עומד להידרס בקרוב תחת שרשראות הטנקים הישראליים. הזמן שאבד עד שהגענו לרגע הזה היה יקר מהרבה בחינות. ואולם עכשיו הכל היסטוריה. כעת צריך לכוון את הפנים קדימה אל המערכה, שעומדת להיות קשה מכל קודמותיה.

כי לחמאס היו חודשים ארוכים להתכונן לקרב על רפיח והוא ודאי ניצל אותם. רבים מהחטופים שלנו נמצאים כנראה במרחב העיר, מה שיעשה את הלחימה למורכבת במיוחד. אוכלוסייה אזרחית בלתי מעורבת טרם נמלטה מאזורי הקרבות העתידיים. העולם כולו יעקוב בדקדקנות אחרי כל מהלך של חיילינו, ולא יחמיץ הזדמנות להעליל עליהם עלילות. כך שהשבועות הקרובים יהיו כנראה לא פשוטים.

רפיח, צילום: GettyImages

ומה שעוד חשוב לדעת, שגם לאחר הפרק הזה, השמש עוד לא תידום בין עזה לרפיח ופרחים לא יושמו בקנה. ראשית, יהיה עלינו להחזיר את החטופים שחמאס עדיין מחזיק בניגוד לכל נורמה אנושית. שנית, את שאריות המחבלים שעדיין מפושטים בכל הרצועה, יהיה צורך לכלות עד האחרון, ממש כמו את חיילי גרמניה הנאצית. שלישית, ישראל חייבת להשתלט לצמיתות על אזורים נרחבים בעזה, צבאית ואזרחית כאחד.

זו הדרך היחידה להקרין לעזתים ולכל האזור, שמעשי שמד כפי שחולל חמאס ב־7 באוקטובר 2023 לא יחזרו לעולם. זו המשימה ואלה התקוות שרבים כל כך בישראל תולים בחיילינו היוצאים שוב אל המערכה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר