דובר הפנטגון מאשר: התחלנו בבניית המזח מול חופי עזה

ארה"ב החלה בבניית המזח הזמני מול חופי הרצועה - דובר צה"ל: "נספק תמיכה לוגיסטית וביטחונית"

חודש וחצי לאחר ההחלטה להקים נמל ימי זמני מול חופי עזה, הערב הודיע דובר הפנטגון כי ארה"ב החלה להבנות אותו באופן רשמי • המטרה: העברת סיוע הומניטרי נוסף • דובר צה"ל מסר: "יוזמה זו תייעל ותרחיב את הכנסת האספקה לאוכלוסייה האזרחית"

לפני כחודש וחצי, הודיע דובר צה"ל כי בכוונת ישראל וארצות הברית להקים מזח צף, זמני, מול חופי עזה על מנת להעביר סיוע הומניטרי דרך הים. הערב (חמישי) הודיע הפנטגון באופן רישמי כי ארה"ב החלה בבניית המזח בחוף.

ספינה אמריקנית ועליה הציוד הדרוש להקמת המזח הצף מול חופי עזה // רשתות ערביות

כזכור, הנשיא האמריקני ג'ו ביידן הכריז על הקמת המזח בחודש מרץ, ואמר אז כי "אני מורה לצבא לייסד מזח על חוף עזה שיכול להעביר סיוע גדול. אף נעלי חיילים לא יהיו על הקרקע, מזח זמני יאפשר לכמות עצומה של סיוע להיכנס לעזה כל יום".

במקביל, דובר צה"ל עדכן כי כוחות צה"ל יספקו תמיכה ביטחונית ולוגיסטית לבניית הרציף מול חופי הרצועה, שיאפשר העברת סיוע הומניטרי דרך הים.

המזח הצף מול חופי עזה, צילום: GettyImages

"צה"ל, באמצעות מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אישר יוזמה חדשה של ציר לוגיסטי מהחוף בעזה, בהובלת פיקוד המרכז של ארצות הברית (CENTCOM). יוזמה זו תייעל ותרחיב את הכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה", מסר דובר צה"ל.

עוד אמרו בצה"ל כי הצבא "יפעל בכדי לספק תמיכה ביטחונית ולוגיסטית ליוזמה, אשר כוללת בניית רציף צף זמני והעברת סיוע מהים. ההשתתפות של צה"ל ביוזמה מדגישה את העבודה משותפת עם הארגונים הבינלאומיים להכנסת הסיוע ההומניטרי לאוכלוסייה האזרחית בעזה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו