X

כך עשרות נשים עם השמנת יתר השילו 12% ממשקלן ב-3 חודשים

חוקרים בתוניסיה הטילו על קבוצות של נשים שניסו לרזות משטרים שונים, שהוכיחו יעילות יוצאת דופן בשריפת שומן ובניית שרירים. כך גם אתם יכולים לעשות זאת

אילוסטרציה. צילום: מערכת feedy באמצעות הבינה המלאכותית ideogram

עבור אלה שמפנטזים על היפטרות מהצמיג סביב הבטן והחלפתו במסת שריר מושכת-עין, מחקר חדש מציע פתרון שאפשר לקרוא לו פשוט – למרות שכמובן שאין מנוס ממאמץ והזעה בדרך ליעד. על הניסוי ששרטט את המתווה לדיאטה המנצחת נספר בעזרת Claude.

המחקר בן 12 השבועות, בראשות רניה אמור ורמי מעלול מאוניברסיטת סְפאקְס בתוניסיה, חילק 64 נשים לא פעילות עם השמנת יתר לשלוש קבוצות: הראשונה הונחתה לאכול אך ורק בין השעות 8:00 בבוקר ל-16:00 בצהריים (מה שמכונה גם “צום לסירוגין”, על שם כך שבמשך יותר מחצי יממה “צמים”), על השנייה הוטל משטר אימוני HIFT (אימונים פונקציונליים המשלבים איזורי גוף שונים בעצימות גבוהה – שיטה מודרנית למדי, שנבדלת מ-HIIT בכך שהיא לא בהכרח כוללת מנוחות תכופות), בעוד הקבוצה השלישית מיזגה את שני הדברים יחד.

התוצאות היו מדהימות: אמנם, כל הקבוצות ראו יתרונות – כך, המשתתפות שתרגלו “צום לסירוגין” איבדו 10% ממשקלן ו-11% שומן. אך השילוב של הגבלת זמן אכילה ואימוני HIFT הניב את השינוי הדרמטי ביותר – משתתפות אלו איבדו בממוצע 12% ממשקל הגוף ו-21% שומן בגוף, תוך העלאה של 15% במסת השריר בהשוואה לקבוצה שהקפידה רק על זמני אכילה מוגבלים.

אבל ההשפעות של הצמד הדינמי חרגו מעבר לאסתטיקה: המשתתפות הראו ירידה משמעותית בגורמי הסיכון למחלות כמו לחץ דם גבוה, כולסטרול ותנגודת לאינסולין. הכולסטרול הכולל שלהן ירד ב-29% והכולסטרול ה"רע" ירד ב-48%, מה שמצביע על סיכון נמוך משמעותית למחלות לב וסוכרת.

"כאשר משלבים את מצב שריפת השומן בצום עם האינטנסיביות הקיצונית של אימון HIFT, הצורך אנרגיה ובונה שרירים, יוצרים אפקט סינרגטי המאיץ איבוד שומן ועלייה במסה רזה", מסבירה אמור.

המחקר התמקד בנשים הסובלות מהשמנת יתר, אך הכותבים מאמינים שאותן טקטיקות יכולות להועיל לכל מי שמבקש לשנות את מבנה הגוף והפרופיל המטבולי שלו באופן בר-קיימא, מבלי לפנות לתוספי מזון או תרופות.

"צמד הדיאטות הדינמי הזה ממנף את מצבי התדלוק האופטימליים של הגוף שלנו, כדי לבנות את הגוף שאתם רוצים באמצעות צום לסירוגין ומאמצי בניית כוח מקסימליים", אומר מעלול. "על ידי תזמון אסטרטגי של אכילה ומתיחת הגבולות שלכם באימונים קצרים ואינטנסיביים, אתם מניעים שינוי פיזי ומטבולי מדהים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר