חגיגות היובל: ישראל שוברת שיאים באליפות אירופה בג'ודו

עם הארד של תמנע נלסון לוי ותמר מלכה, החבורה בכחול-לבן עלתה למאזן של 50 מדליות בסך הכל בתחרות היוקרתית במהלך השנים • המאמן שני הרשקו: "לייצג את המדינה שלנו זו שליחות חשובה ומשמעותית" • יו"ר האיגוד משה פונטי: "הספורטאיות שייכות לצמרת העולמית"

תמנע נלסון לוי לאחר מדליית הארד באליפות אירופה

רגע היסטורי נרשם אתמול (חמישי) באליפות אירופה בג'ודו בזאגרב, לאחר שמדליות הארד שהשיגו תמר מלכה (עד 48 ק"ג) ותמנע נלסון לוי (עד 57 ק"ג), הביאו את ישראל ל-50 מדליות עד היום באליפויות אירופה בכל הזמנים.

מאז המדליה הראשונה שהשיגה יעל ארד באליפות ב-1989, זכו הג'ודוקא בכחול לבן ב-9 מדליות זהב, 12 כסף ו-29 מארד, שממקם אותם בין 20 המדינות הראשונות ביבשת, כשבמקום הראשון נמצאת צרפת עם 651 מדליות (239 מזהב).

מי שמוביל בשיא המדליות בנבחרת ישראל הוא אריק זאבי עם 9 מדליות סך הכל (כולל 4 מזהב), כששגיא מוקי זכה בזהב בשתי קטגוריות משקל שונות, ב-73 ק"ג ו-81 ק"ג. למעשה, מאז 1999 ישראל זכתה בכל קטגוריות המשקל הנוכחיות במדליות, חוץ מעד 70 ק"ג, לנשים.

"אמנם זה לא מדליית זהב, אבל תמיד כיף לעמוד שוב על הפודיום באליפות אירופה", סיפרה בסיום תמנע נלסון לוי. "אני מקדישה את המדליה הזו לכל החטופים, הנרצחים, החיילים והפצועים - הייתם איתי בלב בכל התקופה הזאת. זו זכות גדולה לייצג את מדינת ישראל".

תמנע נלסון לוי. הישג גדול, צילום: AFP

תמר מלכה: "אני שמחה על המדליה שלי, זו המדליה הראשונה שלי באליפות אירופה לבוגרות. היה לי יום קשה ואינטנסיבי, אבל אני שמחה לסיים אותו על הפודיום ושהעבודה הקשה שלי משתלמת. אני מקדישה את המדליה לחטופים ולבני משפחותיהם, הלוואי וכולם יחזרו כמה שיותר מהר הביתה".

תמר מלכה. מדליה ראשונה באליפות אירופה לבוגרות, צילום: AFP

מאמן נבחרת הנשים שני הרשקו אמר: "מדליה ראשונה של תמר באליפות אירופה לבוגרות, מה שמלמד על ההתקדמות שהיא עושה, אני מאוד שמח בשבילה. עבור תמנע זו אליפות אירופה שלישית בה היא זוכה במדליה מה שמלמד על האיכות שלה".

"כמו בכל תחרות גם מהתחרות הזו נפיק לקחים ונשתפר כדי להגיע למטרה העיקרית שלנו שהיא האולימפיאדה בפריז. עבורנו לייצג את המדינה שלנו זו שליחות חשובה ומשמעותית ולהניף את דגל ישראל זה העיקר עבורנו תמיד".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

יו"ר איגוד הג׳ודו משה פונטי: "יום נהדר לג׳ודו הישראלי. הספורטאיות שלנו מוכיחות שבוע אחרי שבוע שהן שייכות לצמרת העולמית. תמנע עם מדליה נוספת באליפות אירופה ועבור תמר זו מדליית הבכורה שלה באליפות אירופה. כל הכבוד לספורטאיות ולצוות בראשותו של שני הרשקו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר