דווקא באירלנד: קנס כבד על ארגון סטודנטים - בשל מחאה פרו-פלשתינית

אוניברסיטת טריניטי בבירה דבלין קנסה בכ-200 אלף יורו את אגודת הסטודנטים שלה, בשל חסימת הגישה לאחד מאוצרות התרבות של אירלנד • במוסד טענו כי הם "תומכים בזכות של התלמידים להפגין, בתחומי החוק"

הפגנה פרו-פלשתינית באוניברסיטת טריניטי בדבלין, אירלנד. צילום: רויטרס

אוניברסיטת טריניטי, המוסד האקדמי הוותיק והנחשב באירלנד, הטילה קנס של 214 אלף יורו על אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה, זאת בשל חסימת הכניסה למוסד בשל ההפגנות התמיכה בפלשתינים שהתחוללו במקום.

במייל ששלחה האוניברסיטה לראשי אגודת הסטודנטים נכתב כי את הקנס יש לשלם עד סוף החודש. הסיבה העיקרית לעונש היא חסימת הגישה לספר של קלס, כתב יד עתיק ונכס תרבותי ראשון במעלה, הנמצא בספריה המפוארת של האוניברסיטה. ציירים שמגיעים לראות את הספר הם אחד ממקורות ההכנסה של המוסד, ובטריניטי רתחו על החלטת הסטודנטים לחסום את הגישה אליו.

ההפגנות הפרו-פלשתיניות

בתגובה ל"אייריש ג'ורנל" דוברות האוניברסיטה ציינה כי: "מחאת הסטודנטים כללה מצור על הספר של קלס והיה לה השפעה כלכלית שלילית על המוסד, שכן מבקרים לא יכלו להיכנס. לטריניטי יש מחויבות להגן על הספר של קלס שהוא אוצר לאומי. האוניברסיטה תומכת בזכותם של הסטודנטים להפגין אך בהתאם לתקנות המוסד".

דוברת אגודת הסטודנטים איישה וונג אמרה כי המצור שהטילו התלמידים על הספרייה נבע מהתעלמות המוסד מדרישותיהם של הסטודנטים. "הבהרנו לאוניברסיטה שאם הם יעלו את קצבת המסטרנטים ולא יגנו באופן חד משמעי את רצח העם בעזה, אנחנו נעזוב את הספר של קלס לנפשו בשמחה", אמרה וונג.

מוסדות ההשכלה הגבוהה באירלנד ראו בחצי שנה החולפת סדרה חסרת תקדים, אפילו ביחס לאירלנד האנטי ישראלית, של מחאות פרו פלשתינית ושל אמירות אנטישמיות ואנטי ישראליות.   

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר