ראש ממשלת בלגיה הודיע כי ארצו תקדם סנקציות נגד ישראל

אלכסנדר דה קרו טען כי יפעל להביא את האיחדו האירופי להטיל עיצומים כלכליים על ההתיישבות ביהודה ושומרון • "העולם יגיד שצפינו מהמצד ולא עשינו דבר", אמר • הסיכוי של מהלך כזה להתקבל על ידי יתר מדינות האיחוד קלוש

ראש ממשלת בלגיה, אלכסנדר דה קרו. צילום: איי.אף.פי

ראש ממשלת בלגיה, אלכסנדר דה קרו, הודיע כי ארצו תפעל להביא את האיחוד האירופי להשית סנקציות על ההתיישבות ביהודה ושומרון, זאת בשל המלחמה ברצועת עזה. 

בראיון לעיתון Le Soir אמר ראש הממשלה כי: "אם נטיל לבדנו סנקציו תעל ישראל, נתיבי מסחר פשוט יתחלפו ולא תהיה לזה השפעה. בגלל זה קיימנו במשך מספר שבועות מגעים עם מדינות אירפאיו תאחרות בניסיון למצוא פתרון לבעיה. בלי לפרסם זאת בריש גלי. לאירופה יש הסכם סחר כולל עם ישראל, שיש בו סעיפים מסוימים הנוגעים לזכויות אדם. ביקשנו מבורל (נציב החוץ של האיחוד) לבדוק את הנושא". 

דה קרו אמר כי ארצו לא שקלה מהלכים נגד ישראל לפני כמה חודשיך אך "דברים השתנו מאז". "התרחשו 35,000 מקרי מוות, 10,000 מתוכם של ילדים. זו לא הסיבה היחידה, אבל האירופאים יישאו  בתוצאות, עוד אשר שנים יגידו לנו שצפינו במתרחש ולא עשינו דבר" אמר ראש הממשלה. 

סגני תראש הממשלה ממפלגת הירוקים, שידועה בקו אנטי ישראלי תקיף, פרסמה ציוץ בו כתבה: "הקריאה הישראלית לפינוי אזרחים מרפיח והפלישה המתוכננת, יביאו לטבח. בלגיה תפעל להכריז על סנקציות נוספות על ישראל". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר