"תנו תשובות": בני משפחות חטופים דרשו הבהרות מגנץ ואיזנקוט על המו"מ

במכתב חירום שנשלח ע"י 30 משפחות ושש חטופות, הם מבקשים לדעת מה עומד מאחורי התדרוכים של רה"מ בשבת • "אתם מצדיקים את הישארותכם בממשלה בהחזרת החטופים - הגיע הזמן שתהפכו כל אבן כדי להחזיר אותם"

גנץ ואיזנקוט (ארכיון). צילום: אורן בן חקון

יותר מ-80 בני משפחות חטופים מ-30 משפחות שונות, ושש חטופות שחזרו מהשבי שלחו היום (שני) מכתב חירום לגנץ ואייזנקוט. "הודעתו של נתניהו כאילו הוא אינו זה שמטרפד את העסקה, הנה מצג שווא וזריית חול בעיני הציבור – ואתם יודעים זאת".

מפגינים מחוץ לביתו של בני גנץ בקריאה - "אם אין עסקה, צאו מהממשלה" // דורשינוי

החטופות ששבו מהשבי: ילנה טרופנוב, אירנה טטי, תמי מצגר, דיצה הימן, חנה פלטי קציר ואילנה גריצבסקי, והמשפחות דרשו מהשרים לכנס מסיבת עיתונאים ולעדכן את הציבור לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים.

המשפחות ביקשו לדעת מה עומד מאחורי התדרוכים של ראש הממשלה במהלך השבת האחרונה ומדוע מודרו מההחלטה על יציאת משלחת לקהיר. בנוסף רוצות המשפחות שהשרים יתנו תשובה לשאלה "מהן הדרכים שבהן נתניהו טירפד את העסקה עד כה?"

"אנחנו בני משפחות חטופים מתבוננים באימה במה שמתרחש. נתניהו מטרפד במכוון את העסקה ומפקיר את החטופים למותם. כניסה לרפיח עכשיו היא גזר דין מוות לחטופים. והודעתו של נתניהו כאילו הוא אינו זה שמטרפד את העסקה, הנה מצג שווא וזריית חול בעיני הציבור – ואתם יודעים זאת". 

משפחות חטופים: ""הפכתם לניצבים במופע האשמות והטרפוד של נתניהו", צילום: מארק ישראל סלם

המשפחות מאשימות את השרים בשיתוף פעולה עם נתניהו. "הפכתם לניצבים במופע האשמות והטרפוד של נתניהו, והמשמעות היא הפקרת החטופים אל מותם. אתם מצדיקים את הישארותכם בממשלה בהחזרת החטופים. הגיע הזמן שתהפכו כל אבן כדי להחזיר אותם. הגיע הזמן שתסירו את המכשולים שנתניהו שם לעסקה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר